آموزش استفاده از میگر

دستگاهی  است برای اندازه گیری مقدار مقاومت های بسیار بزرگ ( از نظر مقدار مقاومت الکتریکی ) معمولاً ۵۰۰۰ مگا اهم . مانند مقاومت عایقی کابلهای قدرت و کنترل عایقی کابل در موارد اتصال زمین و غیره . مقاومتهای تا این حد زیاد در حقیقت ، مقاومت عایقی کابلها و نظایر اینها هستند . برای اندازه گیری چنین مقاومتهایی معمولاً به ولتاژ زیاد نیاز است . در بعضی از این نوع دستگاه ها ، ولتاژ اندازه گیری به ۱۰kv نیز می رسد ولتاژ معمول این نوع دستگاههای اندازه گیری ، بین ۱۰۰ ولت تا ۱۰ کیلو ولت است . دستگاه مگر از یک دستگاه نسبت سنج تشکیل شده است .
منبع ولتاژ مورد نیاز دستگاه معمولاً متناوب است و آن را به دو صورت ایجاد می کنند . در روش اول با استفاده از یک منبع تغذیه Dc ولتاژ Dc را به کمک اسیلاتور ( نوسان ساز ) تبدیل به Ac می کنند و آنگاه به کمک ترانسفورماتور ولتاژ متناوب خروجی اسیلاتور را به هر مقدار دلخواه افزایش داده می شود . در روش دوم به کمک یک ژنراتور ساده که محرک آن دست است ، ولتاژ Ac تولید می شود .
طرز کار با میگر :
دقیقا ً‌همانند اندازه گیری معمولی مقاومت با این تفاوت که در نوع دستی ، توسط دسته ای که در بغل میگر است آنرا چرخانده ، که بدین ترتیب ژنراتوری به گردش در می آید ، در نتیجه ولتاژ تولید می شود که آن ولتاژ توسط ترانسفورماتورهای افزاینده ، افزایش یافته و سپس توسط یکسو کننده ها به ولتاژ مستقیم (dc) تبدیل می شود و مورد استفاده قرار می گیرد .
طرز تشخیص سالم بودن میگر
دسته ای را که در بغل مگر است می چرخانیم و دو سر سیم ها را با هم اتصال می دهیم ، اگر عقربه روی صفر قرار گرفت مگر ( میگر ) سالم است . برای تست آوو متر دو سر پراپ آنرا بهم وصل می کنیم و رنج را روی اهم قرار می دهیم عقربه باید منحرف شود که در این صورت سالم است . در مورد ولت متر و آمپر متر باید با اندازه گیری ولتاژ و آمپرهای مشخص صحت آنرا تشخیص داد .
طریقه میگر زدن روی ماشین ها :
ابتدا لازم است اطمینان کامل از قطع برق حاصل کنیم و پس از آزمایش عدم وجود ولتاژ با رعایت کامل ایمنی توسط دو نفر مقاومت عایقی دستگاهها اندازه گیری می شود .

دیدگاه ارزشمند خود را ثبت نمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار و رویدادها

واردات برق در تابستان به ۹۰۰ مگا وات خواهد رسید

17 می 2018 در 8:02 توسط مدیر سایت

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی: در تابستان امسال به دلیل کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی، ­ حدود ۹۰۰ مگا وات برق وارد می‌کنیم. به گزارش برق نیوز، همایون حائری گفت:  در سال‌های گذشته در فصل تابستان و پیک مصرف برق تا سقف ۷۰۰ مگا وات واردات برق داشتیم که امسال به دلیل کمبود تولید نیروگاه‌های ادامه مطلب را بخوانید

بخشودگی یک دوره کارکرد تلفن های مشترکین خانگی نقاط زلزله زده

30 ژانویه 2018 در 12:59 توسط مدیر سایت

به گزارش هفت روز خبر به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کرمانشاه، مسیب قبادیان از بخشودگی یک دوره کارکرد تلفن های مشترکین خانگی نقاط زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کارکرد تلفن های ثابت مشترکین خانگی مناطق زلزله زده در ماههای مهر و آبان بخشیده شد. وی تصریح کرد: در ادامه مطلب را بخوانید

بازنشسته شدن ۳ هزار مگاوات نیروگاه فرسوده تا سال ۱۴۰۰

30 ژانویه 2018 در 12:50 توسط مدیر سایت

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی کشور گفت: برنامه ما این است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌های فرسوده کشور را بازنشست کنیم که این می‌تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان نیروگاهی داشته باشد. به‌گزارش برق نیوز، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حرارتی کشور در مراسم گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق که با حضور وزیر نیرو و سایر ادامه مطلب را بخوانید