اختلاف نظر ساتبا با سازمان برنامه و بودجه

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق گفت: اختلاف نظری با سازمان برنامه وبودجه ایجاد شده که آن‌ها تصور می‌کنند منابع مالی ساتبا جزو منابع عمومی دولت است و می‌توانند در هزینه‌های جاری استفاده کنند، که در این زمینه مشغول مذاکره برای حل اختلاف هستیم.

به گزارش برق نیوز،  رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی گفت: امسال از مجموع هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض مصرف برق که از طریق قبوض برق از مشترکان دریافت می‌شود تاکنون سازمان برنامه و بودجه ۳۴ میلیارد تومان به انرژی‌های تجدیدپذیر تخصیص داده است.

وی با اشاره به اینکه مشترکان برق به ازای مصرف هر کیلووات ساعت برق ۵۰ ریال عوارض پرداخت می‌کنند افزود: با ۴۰ درصد از این عوارض نیروگاه‌های خورشیدی ساخته می‌شود و ۶۰ درصد بقیه در بخش دیگری برای توسعه برق روستایی استفاده می‌شود.

وی گفت: در حال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا رقم پرداختی از عوارض به بخش انرژی‌های تجدیدپذیر اصلاح شود.
صادق زاده اضافه کرد: این معاونت درخواست ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان برنامه بودجه داده است که تاکنون با ۳۴ میلیارد تومان آن موافقت و پرداخت شد.
وی گفت: امیدواریم با درخواست تخصیص بقیه اعتبار انرژی‌های تجدیدپذیر از محل عوارض موافقت شود تا بتوانیم حقوق سرمایه گذارانی راکه از ماطلب دارند، پرداخت کنیم.
معاون وزیر نیرو ادامه داد: با منابعی مالی که از محل پرداخت عوارض مردمی دریافت می‌شود نیروگاه تجدیدپذیر احداث می‌کنیم و برق حاصل از تولید این نیروگاه را به شبکه برق سراسری می‌فروشیم که یک پنجم تا یک ششم هزینه نیروگاه‌ها تامین می‌شود و بقیه هزینه‌ها از عوارض تامین می‌شود.
صادق زاده گفت: عوارض برق در سال ۹۶، هزار و صد میلیارد تومان در قانون بودجه پیش بینی شد، و خوشبختانه همین مقدار نیز وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.
وی اضافه کرد: اختلاف نظری با سازمان برنامه وبودجه ایجاد شده که آن‌ها تصور می‌کنند این منابع جزو منابع عمومی دولت است و می‌توانند در هزینه‌های جاری استفاده کنند، که در این زمینه مشغول مذاکره برای حل اختلاف هستیم.
معاون وزیر نیرو افزود: درسال گذشته ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر ناچیز بود، ۶۸ میلیارد تومان از ۷۰۰ میلیارد تومان که باید تخصیص می‌یافت به بخش انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت شد.
وی اضافه کرد: امسال به دلیل رشد و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حداقل باید ۴۰ درصد منابع لازم تخصیص یابد.

دیدگاه ارزشمند خود را ثبت نمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار و رویدادها

واردات برق در تابستان به ۹۰۰ مگا وات خواهد رسید

17 می 2018 در 8:02 توسط مدیر سایت

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی: در تابستان امسال به دلیل کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی، ­ حدود ۹۰۰ مگا وات برق وارد می‌کنیم. به گزارش برق نیوز، همایون حائری گفت:  در سال‌های گذشته در فصل تابستان و پیک مصرف برق تا سقف ۷۰۰ مگا وات واردات برق داشتیم که امسال به دلیل کمبود تولید نیروگاه‌های ادامه مطلب را بخوانید

بخشودگی یک دوره کارکرد تلفن های مشترکین خانگی نقاط زلزله زده

30 ژانویه 2018 در 12:59 توسط مدیر سایت

به گزارش هفت روز خبر به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کرمانشاه، مسیب قبادیان از بخشودگی یک دوره کارکرد تلفن های مشترکین خانگی نقاط زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کارکرد تلفن های ثابت مشترکین خانگی مناطق زلزله زده در ماههای مهر و آبان بخشیده شد. وی تصریح کرد: در ادامه مطلب را بخوانید

بازنشسته شدن ۳ هزار مگاوات نیروگاه فرسوده تا سال ۱۴۰۰

30 ژانویه 2018 در 12:50 توسط مدیر سایت

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی کشور گفت: برنامه ما این است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌های فرسوده کشور را بازنشست کنیم که این می‌تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان نیروگاهی داشته باشد. به‌گزارش برق نیوز، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حرارتی کشور در مراسم گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق که با حضور وزیر نیرو و سایر ادامه مطلب را بخوانید